3xTOP
Jsme prestižní Klub 3xTOP.cz, jedinečný v ČR!

4.9.2019

Ivan Škeřík z Němčic si vybral den 11.8.2019 ke zdolání  trasy Praděd 3xTOP.cz na silničním kole. Zdolal a stal se tak členem klubu trasy Praděd 3xTOP.cz.

Gratulujeme a věříme, že tato výzvy není pro Ivana Škeříka poslední! Vítáme Ivana  v klubu 3xTOP.cz!

Zároveň nám poslal příběh z trasy Praděd 3xTOP.cz a také fotografie.

11.8.2019 jsem absolvoval za krásného počasí výjezd na Praděd. Kopec jménem Praděd znám z našich každoročních cyklovýšlapů ( letos jsme jeli už po desáté ), kdy vyrážíme z naší obce Němčice k Pradědu, zde přespíme a druhý den se jinou cestou vracíme. Měli jsme vrchol Pradědu cca na 120km. A tak když jsem objevil vaše stránky 3xTOP, byl pro mě Praděd jasná výzva. Přeci jenom jednou a nebo 3x... Rozhodl jsem se pro start v Malé Morávce. Paní na recepci hotelu Kopřivná asi moc nevěděla o co jde, ale po vysvětlení proč vlastně chci razítko, byla milá a popřála mi hodně zdaru. První vrchol Pradědu byl jen kousek a po téměř prázdné silnici. Personál restaurace jsem načapal u snídaně:-D, ale měli otevřeno.. Koukali divně - odkázali mě na pultík s razítkem a i půjčili tužku:-).

Vzhledem k tomu, že jsem sebou měl ženu i s dětmi - kteří se na Praděd vydali pěšky - tak jsem jim chtěl dál větší časový prostor a tak jako druhý kontrolní bod jsem si vybral nejvzdálenější Bělou pod Pradědem. Zde v horské chatě Eduard, která byla ten den otevřena veřejnosti až od 15:00, mě přesto mile přijali - jako by mě čekali - nabídli mi doplnění pitného režimu. Odtud zase zpět přes dva "hrbečky"  na Hvězdu - krátká občerstvovací pauza - a hurá ku Pradědu. K parkovišti u Ovčárny pohoda a pak začalo proplétání se davy turistu, kteří mířili na stejný vrchol jako já. Holt daň za pěkné počasí:-).  I po druhé na Pradědu jsem se cítil dobře. Opět nezbytné razítko - už jsem věděl kde je :-) a jedu dolů. Má rodina už v tu dobu byla na sestupu k Ovčárně, tak nám to parádně vyšlo a mohli jsme společně poobědvat v hotelu Figura. Oni pokračovali v sestupu údolím Bílé Opavy a já po asfaltu k poslednímu bodu a to byl moc pěkný hotel Peras v obci Ludvíkov. Na recepci moc nevěděli, ale razítko ochotně dali. Z Ludvíkova do Karlovy Studánky se mi sklon silnice jevil - na tuto trasu -  jako nezvykle mírný.... a nebo mi dobře fouklo... Pak opět občerstvení na Hvězdě a jedu na vrchol potřetí. Cesta ubíhala příjemně.. najednou jsem na Ovčárně, kde jsem plánoval krátké zastavení. Nakonec mě  pohled na skupinku cyklistů kousek přede mnou dal na pauzu zapomenout... A vrchol už je na dohled. Následovalo opět kolečko okolo vysílače a dnes již potřetí krásné rozhledy, které se snad nikdy neomrzí. Zalil mě pocit úlevy a radosti, že jsem to vlastně zvládl, protože nyní mě čekal jen 16km sjezd. Ten sice vyžadoval opět velkou pozornost, protože turistů neubývalo a několikrát to bylo téměř na zastavení... Protože chodí neukázněně po obou stranách vozovky, někdy i přes celou šíři...:-( Tato mi ale nedokázalo zkazit radost z příjemně prožitého dne. Trasa je moc pěkná, kvalita silnic se za poslední roky taky hodně, hodně zlepšila. Prostě paráda, děkuji za pěkný výlet.