3xTOP
Jsme prestižní Klub 3xTOP.cz, jedinečný v ČR!

Vašek Janout je prvním  tzv. nočním zdolatelem trasy Lysá hora 3xTOP.cz dne 28.7.2022 a to na gravelovém kole. Stal se tak zaslouženým členem klubu trasy Lysá hora 3xTOP.cz a zároveň nám poskytl postřehy z trasy Lysá hora 3xTOP.cz.

Gratulujeme a věříme, že tato výzva není pro Vaška, jak se sám zmiňuje v článku,  poslední! Vítáme Tě Vašku v klubu 3xTOP.cz!

Vašek popsal super zážitek takto:

"K 3xtop jsem se dostal naprostou náhodou. Celé to začalo, když jsem v polovině července jel Krále 50 rovnoběžky a chtěl ho zakončit prodloužením z Opavy na Lysou. Jenže někde mezi Šumperkem došly síly psychické i fyzické a raději jsem to v půlnoci v Opavě zabalil a rozhodl se Lysou nechat na jindy. Nicméně hned po návratu jsem začal vymýšlet, jak se na ni dostat... Při hledání tras vyšlapu  jsem na webu narazil na stránky 3xtop. Hned mi došlo, že to je dobrá šílenost... Takže nezbývalo nic jiného, než vymyslet kdy a vyrazit... Děti na táboře, manželka v práci, já volno, termín padl na noc z 27. na 28.7. Jelikož jsem z Kladenska, cesta do Beskyd a zpět byla dlouhá. Proto ten noční termín, abych měl možnost vcelku rozumného návratu. takže 27. 7. odjíždím z práce rovnou na kole na nádraží v Ruzyni a s přestupy v Praze, Ostravě a Frýdku - Místku dorážím v 0:11 do Frýdlantu nad Ostravicí. Nutno ještě dodat, že předpověď počasí byla více než dobrá do dopoledne v den mého odjezdu. Pak se začala silně zhoršovat a mě silně stresovat. Vzdát se jsem se ale nechtěl. Cestou ve vlaku jsem sledoval pořád radar a pršet mělo přestat až někdy kolem 4:30. Začínal jsem vymýšlet co a jak... S sebou jsem měl jen větrovku na sjezdy, která mě před vodou moc neochrání. Při výstupu z vlaku pršelo vcelku silně. Rozhodl jsem se, že prostě při prvním výšlapu zmoknu, první sjezd tu zimu nějak vydržím, při druhém výšlapu se zahřeji a pak se nahoře usuším a už snad pršet nebude. Nicméně jsem měl víc štěstí než rozumu a než jsem dorazil do Hotelu Freud pro první razítko, déšť ustal a já se uklidnil. Paní na recepci mi orazítkovala licenci, zeptala se mě, jestli jsem normální a já vyrazil do tmy. Začal jsem si celou akci náramně užívat. Jízdy v noci mě začínají bavit čím dál víc... Start od Freuda byl nakonec v 0:55, cestou jsem potkal jen srnu a  spící turisty pod přístřeškem... Nahoře jsem byl ve 2:44. Nikde nikdo, takže selfie, obléknout do větrovky, nákrčníku, rukavic, dát si jedny ledové kaštany a honem dolů do Visalají, kam jsem dorazil ve 3:34. Pro změnu nikde nikdo, selfie, otočka, v Papežově sundat bundu a šup nahoru... Turisti pořád spí pod přístřeškem a já jsem Lysé těsně před vchodem slunce ve 4:53. Tentokrát padla bageta, která jela se mnou z Hlaváku, cola, zase se zakuklit na sjezd a šup do Moravan, kam jsem dorazil v 6:05. Sjezd pohoda, světlo, sluníčko... U Přehrady je jen kuchař, razítko nemá... Takže selfie, odkuklit se a zpět. Cestou do Papežova jsou krásné výhledy na Beskydy, vychutnávám si je. Jak jsem si v noci říkal, že ten kopec na Lysou není tak šílený, tak za světla byl trochu horší... Hlava prostě pracovala, když ho viděla. Nahoře naposledy v 8:21. Jeden turista se mě ptá, kdy jsem vyrážel, když už teď ráno jsem nahoře... Odpovídám, že v jednu v noci... Prý mi to tedy trvalo dost dlouho z té Ostravice. Tak jsem si dovolil dodat, že jsem nahoře už ale potřetí. Takže plán na uschnutí a prohřátí vyšel až po třetím výšlapu, dávám zelňačku a kolu a vyrážím zpět do Freuda. Příjezd v 9:19, razítko a snídaně v kavárně naproti, kde jednomu místnímu pánovi vysvětluju, že člověk od Kladna fakt není Pražák... Nakonec se mi to povedlo s přirovnáním, že je to podobné, jako bychom Ostravákům říkali, že jsou vlastně z Havířova. A protože jsem měl ještě spoustu času a pracuji v letectví, vyrazil jsme na letiště v Mošnově a pak na vlak do Svinova... Nakonec jsem domů dorazil někdy kolem osmé večer... Super den a akce... Teď mě lákají Dlouhé Stráně."